Elden Ring a vše, co se o něm proslýchá
Aktualizace: 5. čvn 2020
Co vznikne, když se spojí síly dvou géniů ve svém oboru, Hidetaky Miyazakiho (Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne, Dark Souls 3, Sekiro) a George Raymonda Richarda Martina (Píseň ledu a ohně, Hra o trůny a kupa jiných literárních děl)? To se dozvíme možná už tento podzim. Vše jsou to však spekulace, uniknuté střípky údajných informací plující ve vodách internetu a dedukce fanoušků.
Očekávané datum vydání je třetí čtvrtletí. Hra už je údajně hotová a vrcholí vylaďování bugů a optimalizace. Hra by měla vyjít na PC, PS4, Xbox One a na novou generaci konzolí proběhne update/upgrade.
Následují spekulace o hře a herních mechanikách. Pokud si je nechcete vyzradit, dál nečtěte!
LOKACE/SVĚT:
• Svět, který je inspirovaný severskou mytologií, by se měl skládat z 8 Království, z lokace, kde se nachází finální Boss a z jakéhosi přechodného otevřeného pole "Field", což je jediné místo, kde bude hráč moct jezdit na mountovi (ze začátku kůň, později může hráč získat i nějakou tu šelmu), a naopak jediná lokace, kde nebude fungovat PVP.
• Probíhá cyklus dne a noci, který může ovlivnit strategii i objevování tajných vchodů. Stejně tak počítejte s dynamickým počasím, ale ne nutně všude.
• Field nenabízí jen cestování, ale i příležitost řešit puzzly (i herní fyzikou), což vás může dovést k dalším puzzlům nebo k objevování skrytých a podzemních generovaných lokací - údajně dolů, kde budete moci sbírat artefakty. Ve Field budou dobrovolní Bossové.
• Rozloha království je větší než kdejaká lokace DS3/BB, pořád by to však měly být jen zdánlivě otevřené lokace
• Místo bonfirů budou v královstvích svatyně, ale hlavní roli budou hrát zkratky.
• Není nijak dané v jakém pořadí jednotlivá Království projdete, ale některá budou větší výzvou s lepší odměnou. Stejně tak nemusí být jednoduché se k nim vůbec dostat. K některým poputujete přes rozlehlé bažiny, pole, hory či jeskyně, nemluvě o požadavcích či podmínkách, pod kterými se tam budete moci dostat.
• Neměly by být žádná města ani vesnice, na NPCčka však jednou za čas narazíte. Budou prodávat věci a zadávat side questy. Počítá se i se známou postavou, Patchesem, který se ve spoustě hrách od FS vyskytuje jako podfukář lákající vás do pasti.
• Ve světě budou rostliny ke sbírání, ať už jako použitelné itemy, tak i jako suroviny na "elixíry".
• Ve hře by mělo být 5 konců, které můžou být ovlivněny tím, koho zradíte, jak si poradíte s main questem a na případných volbách.
• Mělo by se jednat o miš maš herních mechanik ze série Dark Souls, Zeldy BotW a Sekira.
BOSSOVÉ a jiní nepřátelé:
• Ve světě budou hlavní Bossové, minibossové a mobky. Bossové budou mít několik fází a měli by být větší výzvou, než kdy před tím. Minibossové by měli být na úrovni bossů z DS1 a DS2.
• Měli by tu být Bossové, se kterými se budete muset poprat na hřbetě mounta.
• Z každého mrtvého nepřítele lze získat jejich končetinu - viz. ruce v traileru. Ty nahrazují duše. Pravou cenu budou mít však ruce z Bossů jednotlivých Království, které odevzdáte Královně a ta vás za ně odmění vždy nějakou unikátní schopností/abilitou, kterou pak můžete využívat v boji.
PVP:
• V PVP bude jakýsi ranking systém
• Covenanty nejsou tak "limitované" jako v DS3, ale jsou i takové, které se vážou k volbě classy
HRDINA:
• Hráč si na začátku hry během tvorby postavy vybere jednu z 8 hlavních zaměření/class, což určí jeho počáteční lokaci a Království.
• Levelení by mělo připomínat Dark Souls, ale bude propracovanější. Zároveň si budeme vybírat z talentového stromu
• Hrdina umí skákat ve stylu Dark Souls série a může to využít na řešení různých puzzlů
• Na hrdinovy útoky má vliv jak moveset zbraně, tak její typ i jeho schopnosti/ability/skilly
• Pracuje se s jakýmsi systémem reputace či tendence (Demon's Souls), kdy se zohledňuje dodržování pravidel vlastního Království, chování v těch ostatních, porážení vládců či přivádění obětí nepříteli a zrady