Elden Ring vychází s odkladem 25. 2. 2022!

Aktualizováno: 10. 11. 2021

Aktuálně se v nejbližších dnech podělím o dojmy z network testu, do kterého jsem se dostala a budu si moci ošahat PS5 verzi hry. Do hry budeme vpuštěni v 5 termínech po 3 hodinách. U mě připadá v úvahu sobota 16.11. od 20:00 do 23:00 a v neděli od 12:00 do 15:00. Hraní budu zaznamenávat a pokusím se podělit jak od dojmy, tak nějaké ty záběry. Ještě uvidíme jak brzy je vydám.


Co nás tedy čeká? Zatím to vypadá na miš maš herních mechanik Dark Souls 3, špětka Sekira a něco málo z Bloodborne, kdy se podíváme o obrovském otevřeném světě, který si naštěstí díky mapě budeme moci dostatečně prozkoumat - jednak si můžeme označovat zajímavé lokace na "potom", bossáky, nepřátele, loot, dungeony či cokoliv, co nás zaujme. Druhak se díky tomu o něco lépe zorientujeme a budeme moci umisťovat waypointy, které se promítnou do světa a tak bude cíl cesty jasně na očích.


Co se týče obtížnosti, tak by se hra neměla nutně snažit být "těžší než kdy před tím", naopak může být místy přístupnější. Výzvou by však měly zůstat hlavní bossáci jednotlivých království, kterých bude nakonec údajně 6.


Ve hře bude crafting, sbírání surovin i nejrůznějších materiálů. Budeme si moci vyrábět konzumovatelné předměty, upgradovat si zbraně a mnoho dalšího.


Zajímavostí je, že stamina bude během běhu nevyčerpatelná. Bude se používat na úskoky, krytí a útoky jako takové. Místo omezeného počtu kouzel budeme mít pravděpodobně manu a budeme opět moci utrácet "duše" za levelování do konkrétních statů.


Dne 10.6.2021 v rámci Summer Game Festu na úplném konci programu překvapili vydáním oficiálního gameplay traileru s datem vydání, které spadal na pátek 21.1.2022. Hra se však nakonec dočkala odkladu na pátek 25.2.2022, čili o měsíc a doufejme, že k dalším odkladům již nedojde


Zde můžete porovnat s dříve uniklými záběry:


Původní znění článku:


Co vznikne, když se spojí síly dvou géniů ve svém oboru, Hidetaky Miyazakiho (Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne, Dark Souls 3, Sekiro) a George Raymonda Richarda Martina (Píseň ledu a ohně, Hra o trůny a kupa jiných literárních děl)? To se dozvíme možná už tento podzim. Vše jsou to však spekulace, uniknuté střípky údajných informací plující ve vodách internetu a dedukce fanoušků.


Očekávané datum vydání je třetí čtvrtletí. Hra už je údajně hotová a vrcholí vylaďování bugů a optimalizace. Hra by měla vyjít na PC, PS4, Xbox One a na novou generaci konzolí proběhne update/upgrade.



Následují spekulace o hře a herních mechanikách. Pokud si je nechcete vyzradit, dál nečtěte!

LOKACE/SVĚT:

• Svět, který je inspirovaný severskou mytologií, by se měl skládat z 8 Království, z lokace, kde se nachází finální Boss a z jakéhosi přechodného otevřeného pole "Field", což je jediné místo, kde bude hráč moct jezdit na mountovi (ze začátku kůň, později může hráč získat i nějakou tu šelmu), a naopak jediná lokace, kde nebude fungovat PVP.

• Probíhá cyklus dne a noci, který může ovlivnit strategii i objevování tajných vchodů. Stejně tak počítejte s dynamickým počasím, ale ne nutně všude.

• Field nenabízí jen cestování, ale i příležitost řešit puzzly (i herní fyzikou), což vás může dovést k dalším puzzlům nebo k objevování skrytých a podzemních generovaných lokací - údajně dolů, kde budete moci sbírat artefakty. Ve Field budou dobrovolní Bossové.

• Rozloha království je větší než kdejaká lokace DS3/BB, pořád by to však měly být jen zdánlivě otevřené lokace

• Místo bonfirů budou v královstvích svatyně, ale hlavní roli budou hrát zkratky.

• Není nijak dané v jakém pořadí jednotlivá Království projdete, ale některá budou větší výzvou s lepší odměnou. Stejně tak nemusí být jednoduché se k nim vůbec dostat. K některým poputujete přes rozlehlé bažiny, pole, hory či jeskyně, nemluvě o požadavcích či podmínkách, pod kterými se tam budete moci dostat.

• Neměly by být žádná města ani vesnice, na NPCčka však jednou za čas narazíte. Budou prodávat věci a zadávat side questy. Počítá se i se známou postavou, Patchesem, který se ve spoustě hrách od FS vyskytuje jako podfukář lákající vás do pasti.

• Ve světě budou rostliny ke sbírání, ať už jako použitelné itemy, tak i jako suroviny na "elixíry".

• Ve hře by mělo být 5 konců, které můžou být ovlivněny tím, koho zradíte, jak si poradíte s main questem a na případných volbách.

• Mělo by se jednat o miš maš herních mechanik ze série Dark Souls, Zeldy BotW a Sekira.


BOSSOVÉ a jiní nepřátelé:

• Ve světě budou hlavní Bossové, minibossové a mobky. Bossové budou mít několik fází a měli by být větší výzvou, než kdy před tím. Minibossové by měli být na úrovni bossů z DS1 a DS2.

• Měli by tu být Bossové, se kterými se budete muset poprat na hřbetě mounta.

• Z každého mrtvého nepřítele lze získat jejich končetinu - viz. ruce v traileru. Ty nahrazují duše. Pravou cenu budou mít však ruce z Bossů jednotlivých Království, které odevzdáte Královně a ta vás za ně odmění vždy nějakou unikátní schopností/abilitou, kterou pak můžete využívat v boji.

PVP:

• V PVP bude jakýsi ranking systém

• Covenanty nejsou tak "limitované" jako v DS3, ale jsou i takové, které se vážou k volbě classy


HRDINA:

• Hráč si na začátku hry během tvorby postavy vybere jednu z 8 hlavních zaměření/class, což určí jeho počáteční lokaci a Království.

• Levelení by mělo připomínat Dark Souls, ale bude propracovanější. Zároveň si budeme vybírat z talentového stromu

• Hrdina umí skákat ve stylu Dark Souls série a může to využít na řešení různých puzzlů

• Na hrdinovy útoky má vliv jak moveset zbraně, tak její typ i jeho schopnosti/ability/skilly

• Pracuje se s jakýmsi systémem reputace či tendence (Demon's Souls), kdy se zohledňuje dodržování pravidel vlastního Království, chování v těch ostatních, porážení vládců či přivádění obětí nepříteli a zrady


Jak bylo psáno výše, vše jsou to jen spekulace, dohady a hypotézy.

Sama budu zvědavě sledovat, kolik se toho reálně nakonec vyplní.



Zdroje: Gamerant, reddit, wiki, náhodné

247 zobrazení0 komentářů