Dojmy z hraní: Green Hell


Hráno na: PC

Zveřejněno na Databaze-her: 25. 9. 2019


Žánr: Survival z první osoby

Vývojář: Creepy Jar

Vydavatel: Creepy Jar

Vydáno: 5. 9. 2019



Green Hell je na první pohled typický survival, kde sbíráte suroviny a vyrábíte si všechno možné od přístřešku nad hlavou, přes ohniště a lapač vody, až po zbraně a nástroje. Hra byla zhruba rok v předběžném přístupu a v první řadě zaujala svým realistickým grafickým provedením. Na začátku září přešla do plné verze a konečně nabízí příběhový režim. Bez cíle či nějakého náznaku příběhu mě totiž survivalovky většinou nebaví a postrádám motivaci ji vůbec zapínat. Motivace tady sice je, ale naše drahá polovička ne, a podle všeho je někde v hlubinách amazonského pralesa.

Vydáváte se tak do divočiny, kde Vám nejsou nepřáteli jen hlad, žízeň a únava, ale i Vaše psychika, neznalost a téměř jakákoliv živá potvora, na kterou narazíte. O příčetnost přicházíte při každé příležitosti, což může v prvních chvílích, než zjistíte pořádně co a jak, celkem odradit. Samozřejmě to můžete obejít v nastavení, ale nevím jestli se tím o mnohé neochudíte. V nastavení si lze odškrtnout i nějakou tu havěť, a tak jste-li např. vážný arachnofobik, můžete si dopomoci k příjemnějšímu hernímu zážitku a tyto osminohé bestie vypnout.

Jak moc mě survivaly neoslovily, o to víc mě oslovilo tohle zelené peklíčko. Nejvíc nejspíš zpracováním krás amazonské džungle, pojetím výstavby i výroby. A hlavně právě příběhem, který mi v mnoha počinech tohoto žánru chybí. Pomalejší tempo se mi zamlouvá, veškeré nepříjemné hrozby také a ač mapa není až tak velká, ze začátku se mezi všemi těmi palmami, keři a skalisky velmi snadno ztrácí. Na to si musíte zvyknout, jelikož hra je právě hlavně o exploraci prostředí, odkoukávání dovedností, vlastnosti a učení se z již hotových vynálezů ostatních. Příběh je na takový počin velmi dobrý, zajímavý a chvílemi až zamrazí v zádech. Osobně jsem nic takového nečekala a tak mě každé další setkání s ním příjemně vytrhlo z rutinního přežívání.

A jestli mě něco během průchodu štvalo? To víte, že ano! Nejvíc asi používání stavebního materiálu během stavby. Trefit se na správné místo bylo chvílemi pěkný opruz. Našla se samozřejmě i nějaká ta technická chybička, bug či propad snímkové frekvence, ale narozdíl od jiných her to nebyly tak nepříjemné propady na pohled, abych je nějak výrazně vnímala. Určitě se najde ještě spousta práce a prostoru k vylaďování. Hru bych za sebe doporučila jak lidem, kteří nemají survivalovek nikdy dost, tak i těm, které odradí právě absence cíle či příběhu.


Klady: Atmosféra, grafika a ztvárnění prostředí, herní doba, hratelnost, obtížnost, příběh, zjevný cíl

Zápory: Občasný pixel hunting u stavby, prvotní neúspěchy a nepřístupnost mohou odradit, repetitivnost


#dojmy

3 zobrazení
  • Twitch
  • YT
  • Discord
  • Facebook
  • DBH
  • CSFD
  • Instagram
  • Twitter

Veškerý text je dílem MsRepulsive. Sdílení a kopírování se zdrojem povoleno :)

Design stránek vytvořen přes wix | Doména zaregistrována na onebit dne 8. 1. 2020